BOOST! ACTEER TRAINING

Plezier, bewustwording en technieken om te kunnen schakelen van rol.

BOOST! acteer training is ontstaan door het groeiende aantal aanvragen die Nanette kreeg om haar kwaliteiten en expertise te delen met onderwijs professionals. De inhoud van deze interactieve sessies kent inmiddels vele uitvoeringsvormen. Binnen 1 uur, 1 dagdeel of een reeks van meerdere dagen, wordt er een BOOST gegeven aan de heersende (leer-) motivatie en roep om meer verbinding tussen leerlingen en docenten. Neem hieronder een kijkje of vraag direct een vrijblijvende offerte aan.

Aanbod BOOST! acteer training voor het onderwijs:

  • Spoedcursus HERKENNIS! Over de werking van tijdsdruk, sociaal emotionele behoeftes en de onmisbare, herkenbare connectie tussen leraren en leerlingen.
  • Workshop weerbaar voor de klas. Over de inzet van kwetsbaarheid, interactie en grensbewaking. Voor lerende leraren in opleiding en goed als opfrisser en teambuilder.
  • Training leren buiten je eigen comfort zone. Over de inzet van lichaamstaal, stemtechniek en diverse acteursgeheimen. Intensieve training waar deelnemers uitgedaagd worden om meer van zichzelf te laten zien voor een autonome en aanstekelijke werksfeer.
  • Workshop het lef om docent te zijn. Leer relativeren, tot de kern te komen en afstand nemen door te kijken vanuit een komische bril. Toneelworkhop waar klassen en school situaties eens onder de loep worden genomen vanuit de vraag: Wat werkt hier eigenlijk op onze lachspieren?
Op zoek naar een inspirerende spreker op een studiedag of onderwijs congres ?

Ervaringen en reacties :

Dorothe Oomen, leidinggevende onderwijskundige Hogeschool Utrecht

Nanette heeft het vermogen om docenten kwetsbaarheid te laten ervaren. Zij weet hiermee docenten weerbaar te maken. Dit is zo van belang om elke dag weer bewust te zijn van de non verbale communicatie van de docent en niet minder belangrijk voor onze leerlingen en studenten!

Kim de Groot, docente Engels Cals college Nieuwegein:

BOOST! is een komische voorstelling met een gevoelige snaar. Herkenbaar voor elke docent en een mooi moment om te reflecteren op je eigen docentschap.

Ellen Küppers, zorg coordinator:

Nanette weet praktijk en theorie over grensverleggend en verbindend onderwijs op een verfrissende en speelse manier te presenteren.  De afwisseling van oefeningen, demonstraties, prachtige zang en acteren maken het een pakkende voorstelling die elke school als starter of reminder op een studiedag over de kernwaarden van goed onderwijs kan inzetten.

Instituut opleider Hogeschool Utrecht:

De workshop het lef om docent te zijn maakte mij bewust van de Powerpoints en ‘Modelletjes’ waar we op de HU vaak mee bezig zijn. Dat we heel vaak in het hoofd en vooral cognitief bezig zijn. Juist door dingen te doen, merk je wat werkt en waar nog werk aan de winkel is. Het ervarend leren, oefeningen doen, werkt gewoon.  En het is mooi om deze dingen (cognitief en praktisch) samen te laten gaan. Ik denk dat daar voor ons nog wel een grote uitdaging ligt. “

Linda de Wit, docente Nederlands:

Waar ik het meest aan gehad heb, is om weer even bewust stil te staan bij hoe het brein en dan met name het puberbrein werkt. De theatrale vorm vind ik erg leuk en de afwisseling in de voorstelling vind ik ook heel goed. En wat kan Nanette goed zingen!

Looking for the international version?